Daar ben ik weer! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Iris Vos - WaarBenJij.nu Daar ben ik weer! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Iris Vos - WaarBenJij.nu

Daar ben ik weer!

Door: irisinecuador

Blijf op de hoogte en volg Iris

27 Januari 2011 | Ecuador, Quito

23-01

De vorige keer had ik geschreven dat we uit zouden gaan, maar Nikki was in slaap gevallen. Ik ben toen alleen met die jongen (christian) meegegaan. Het was erg gezellig en het drinken is hier erg lekker en erg goedkoop! Hier dansen veel mensen ook echt, het is niet alleen dat hossen en springen zoals we in Nederland doen. We gaan met de taxi heen en met de taxi terug, want om hier ’s avonds op straat te lopen is niet bepaald veilig. De taxi is hier erg goedkoop, dus dat is geen probleem. De salsa is hier ook erg populair en wordt veel gedanst tijdens het uitgaan. Nikki en ik willen allebei ook leren salsa dansen, dus we gaan op zoek naar een salsa school. Vandaag zijn we naar het historisch centrum gegaan in Quito. Daar waren erg veel mooie gebouwen en het was daar erg gezellig. We waren ook van plan om dit weer te wandelen, maar we hebben uiteindelijk toch maar de trolleybus genomen. Op de terugweg hebben we wel gelopen. We zijn een aantal gebouwen binnen gegaan, maar je kon niet overal binnen. Voor sommige kerken/ gebouwen moest je betalen, maar ze maken hier onderscheid tussen Ecuadoranen en buitenlanders. Buitenlanders moeten het dubbele betalen, dat vind ik wel een beetje discriminatie.. We zijn ook nog in de torens van de Bassilica geklommen. Dit gaf een erg mooi uitzicht op heel Quito. De weg ernaar toe was alleen niet erg veilig. Planken waar we over moesten lopen en erg smalle, kleine trappetjes. Toch ben ik helemaal tot de top geklommen, omdat ik het graag wilde zien. ’s Middags hebben we in een klein restaurantje gegeten. We kregen daar een soort vissoep en rijst met vlees en daarbij ook nog wat te drinken. De vissoep heb ik laten staan, maar rijst met vlees was wel lekker. Dit alles was voor 1,25. Daar kunnen we zelf volgens mij niet eens voor koken. ’S Avonds hebben we niet veel bijzonders gedaan, maar we hebben wel een film, in het engels, met spaanse ondertiteling gelezen. We proberen wel wat aan ons spaans te doen! Hierna zijn we gaan slapen, want we moesten maandag om kwart voor 8 al naar de bus lopen om naar de spaanse school te gaan!

24-01
Vandaag was dus onze eerste Spaanse les. We moesten om kwart voor 8 de bus hebben, want Norbert zou ons om kwart over 8 opwachten om te laten zien waar de spaanse school is. Deze weg is really easy, dus die kunnen we onmogelijk verkeerd lopen! Nikki heeft een lerares en ik heb een leraar, Rénan. Hij was erg aardig. Hij doet tijdens de lessen erg zijn best om mij alle woorden te laten begrijpen. Hij probeert het dan in het engels, wat hij redelijk goed kan voor een Ecuadoriaan! Het is 4 uur lang, 1 op 1, van half 9 tot half 1. Ik dacht dat het wel heel vermoeiend zal zijn, maar dit valt eigenlijk wel mee. Ik vind het juist interessant en leuk om te leren. We krijgen ook veel huiswerk mee, dus hier zijn we af en toe ook nog wel even mee bezig. Ik doe wel echt mijn best om Spaans te spreken, ook in winkels, of op straat. ’s Middags hebben Nikki en ik nog wat boodschappen gedaan, want we zaten alweer bijna door onze voorraad heen. Het is hier wel ideaal, want je hebt je eigen vakje om boodschappen in te doen en ook een eigen vakje in de koelkast. Verder hebben we niet erg veel gedaan. ’s Avonds hebben we vooral zitten kletsen met nog een nederlander die hier woont. Hij vroeg ons om woensdag mee uit te gaan, dus dit gaan we ook doen! Erg leuk en gezellig allemaal!

25-01
Vanmorgen hebben we weer Spaanse les gehad. ’s Middags hebben we niet veel gedaan, we zijn naar huis gegaan, hebben gekookt (met de beperkte materialen die ze hier hebben). We hadden penne, met bolognese saus, en voor de smaak hadden we er ook wat prei doorheen gegooid. Trouwens, al het vlees is hier goed tot eind mei.. Geloof je het zelf?? Na heerlijk gegeten te hebben, hebben we lekker in de zon gezeten om zo proberen bruin te worden! We hadden gisteren nog geen zonnebrand, maar die hebben we ook meteen maar gekocht. Mijn leraar had ook tegen mij gezegd dat ik die moest kopen, en het was vandaag ongeveer de eerste vraag die hij stelde. Verder hebben we ‘s avonds gegeten met Victor (de andere Nederlander), hij had toch genoeg voor 3. Het was ook erg lekker!


26-01
We hadden ons opgegeven om vandaag, na de Spaanse les te gaan koken. “Kooklessen” hadden ze gezegd. Nou, deze kookles bestond uit toekijken hoe de soep werd gemaakt. Het was een bijzondere soep, waarvan ik het recept eigenlijk weer vergeten ben. Ik weet alleen dat er aardappelen in zaten, een speciale soort kaas, melk, ui, en koriander. Het was in ieder geval erg lekker! Daarna gingen we naar la Carolina om te kijken voor doucheslippers, want die had ik nog steeds niet. Daar hebben we een lekker drankje op. Nikki had een soort van slushpuppie, mierzoet, maar wel lekker! En ik had weer iets van een vruchtensap, wat ook erg lekker was! La Carolina is een shoppingcenter. Maar er werd niet bij verteld dat dit een shopping center was voor rijkelui! Jeetje, wat een hoge prijzen voor alles! We hebben even rondgelopen, maar we zijn hem snel weer gepeerd.. Dit was toch iets te duur voor ons, als je kleren en bikini’s ook goedkoper kunt krijgen!
Bij ons in de buurt heb ik nog even rondgekeken en hier ben ik geslaagd. Vanavond gaan we lekker stappen! We gaan het niet te laat maken, en zeker niet teveel drinken, want morgen moeten we weer vroeg op voor de Spaanse les. ’s Middags hebben we een afspraak met Norbert, we gaan dan lunchen en het een en ander bespreken. Om 17.00u hebben we Salsa les. Dit ook weer via de Spaanse school, dus ik ben benieuwd!
Verder zijn we van plan om dit weekend een weekendje naar Mindo te gaan. Dit schijnt een erg mooi plaatsje te zijn, ongeveer 2 uur rijden van Quito. Ze hebben daar watervallen en een vlindertuin..

Dit was het voor zover! (Lang genoeg lijkt me). Jullie horen snel weer van mij!

  • 27 Januari 2011 - 08:27

    Joery:

    jij denkt ook van ik ga maar even wat daagjes inhalen.. (:
    veel plezier met de salsa lessen in ieder geval en veel succ6 nog met het spaans zelf!
    xx

  • 27 Januari 2011 - 09:14

    Michelle:

    Jah vet salsa lessen!! mij wel leren hoor ;) lijkt me egt vet ;)
    Ik wordt egt jaloers als ik dit allemaal lees, en ik maar blokken voor mn tentamens ;)
    party Hardy ze iris ;) xx

  • 27 Januari 2011 - 09:16

    Elly:

    Hey Iris,

    Klinkt allemaal wel erg aantrekkelijk en leuk! Helemaal toppie dat je dit doet, ben trots op je ;)

  • 27 Januari 2011 - 09:17

    Mama:

    Wat klinkt het toch allemaal leuk en gezellig. Het zal jullie tegenvallen als je echt stage moet gaan lopen:-p. Wel goed van je dat je moeite doet om het spaans te spreken en te luisteren. Ik hoop dat je het schrijven bij houdt omdat het zo leuk is om te lezen. Veel plezier vanmiddag met Norbert. En alvast een heel leuk week-end in Mindo. Hoe was het stappen? Succes ook met de salsa les.
    Ik merk nu al dat we een hele andere Iris gaan terug krijgen.:-). Heel veel plezier.
    mama

  • 27 Januari 2011 - 15:59

    Mandy:

    Wat klinkt het geweldig daar! Zo te zien geniet je daar volop! Heel veel succes met de salsa lessen! Liefs Mandy

  • 28 Januari 2011 - 17:13

    Janneke Ossenblok:

    Hee Iris,

    Hoe ist in Equador?
    Wij gaan morgen naar Lake Nakuru. en maandag beginnen ben benieuwd. Tot nu = alles toe wel super!
    Jullie ook succes en veel plezier!

    Groetjes Janneke

  • 28 Januari 2011 - 18:47

    Franka:

    Hoi juffie de Vos!
    Je hebt het goed getroffen aldaar! Leuk dat je de mogelijkheid aangrijpt om salsa te leren! Da's toch anders daar dan in een dansschool in Etten-Leur lijkt me zo...hihi. Ik denk dat je mam gelijk heeft als ze zegt dat het wel even wennen zal zijn als je stage begint! Maar gelukkig hoef je je vanaf DIE stage, niet ook nog eens snel, naar het Kruidvat te haasten! Aldaar is het grote opruiming. Zou dat iets met jouw vertrek te maken hebben? Jaja... Jouw presentje aan het team staat nog steeds op de keukentafel inclusief de grote kaart. Die is natuurlijk vanwege de "poes" al lang nagetekend door Corry K.! Geniet van al het goede en zorg goed voor jezelf!

    Groetjes!!!

  • 30 Januari 2011 - 15:22

    Anja Frans:

    Hoi Iris
    We lezen wel dat je aardig je draai hebt gevonden.Spaans en het salsa dansen zal voor jou geen probleem zijn Leuk dat je al mensen hebt leren kennen We kijken uit naar het volgende reisverslag Geniet van elke dag
    Liefs Anja Frans

  • 31 Januari 2011 - 09:52

    Matthew:

    Hoi Iris,

    leuk om te lezen hoe het met je gaat. Moest meteen denken aan mijn eigen reis naar Kameroen. Gaaf! Alles is nieuw en anders maar een ervaring waar je de rest van je leven veel aan zlut hebben.
    Geniet ervan en we houden je via deze weg in de gaten :-)
    Groetjes
    Matthew

  • 31 Januari 2011 - 17:23

    Roos:

    Hey Iris en Nikki, het klinkt allemaal heel leuk wat jullie daar aan het doen zijn! Niet vergeten te studeren ej haha. Pas op jullie zelf en Iris blijf maar blogd posten, want ik vind het leuk om te lezen hoe het met jullie is!

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 16 Dec. 2010
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 10143

Voorgaande reizen:

21 Januari 2011 - 25 Juli 2011

Going to Ecuador!

Landen bezocht: