Buenos Tardes! Que tál? - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Iris Vos - WaarBenJij.nu Buenos Tardes! Que tál? - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Iris Vos - WaarBenJij.nu

Buenos Tardes! Que tál?

Door: irisinecuador

Blijf op de hoogte en volg Iris

03 Februari 2011 | Ecuador, Quito

Buenos Tardes! Que tál?

Allereerst iedereen bedankt voor de reacties!
Ik vind het erg leuk om ze te krijgen en te lezen! =)
Wat hierboven staat betekend, goeie dag. Hoe gaat het? Dat er goeie dag gezegd wordt, is hartstikke normaal, maar bijna iedere Ecuadoriaan vraagt daarna hoe het gaat. Soms wordt ik er wel gek van, want iedere keer moet je zeggen, muy bien, y tú? Het is wel grappig, maar toch.

Het is in ieder geval lang geleden dat ik wat heb geschreven, dus ik hoop niet dat dit een lang eindeloos verhaal wordt, want dan is het ook voor jullie niet leuk!

Ik was geloof ik gebleven bij de 26e. Die avond zijn we 's avonds uitgegaan, met een paar mensen van de spaanse school en dat was erg gezellig! We waren wel weer vroeg thuis, om 11 uur al. Uiteindelijk lagen we toch laat in bed, want er waren net 3 jongens uit chicago gearriveerd, waar we nog heel lang mee hebben gekletst. Was wel heel gezellig.

27-01
Na de spaanse les hadden we een afspraak met Norbert over hoe het gaat. Dit ging goed en hij heeft veel verteld over zijn eigen werk. Dit was erg interessant. Voor aanstaande donderdag staat er een afspraak op onze stage om wat dingen te bespreken en even rond te kijken op de stage, dus ik ben benieuwd! Verder hebben we vandaag nog salsa les gehad. Het was echt supergaaf! De leraar zei ook tegen mij dat ik het goed deed, maar ik ben de pasjes nu alweer vergeten.. Toen we eindelijk klaar waren met salsa les regende het buiten, dus dit was wel een beetje balen. We zijn naar huis gegaan, hebben wat gekletst en op tijd naar bed gegaan.

29-01
Vandaag zijn we naar la Mitad del Mundo gegaan. Ik had gezegd dat we van plan waren om naar Mindo te gaan, maar vanwege de regen zijn we maar niet gegaan omdat ze zeggen dat het in Mindo vaak nog meer regent dan naar Quito. La mitad del mundo betekend letterlijk: het midden van de wereld. Kortom: de evenaar. Je hebt daar een monument waarvan ze vroeger hadden geschat dat daar het midden van het aarde was, maar dat zit 240 meter van de echte evenaar. Toch best knap dat ze dit vroeger konden schatten zonder meetinstrumenten! Helaas hebben we het monument alleen maar van veraf gezien, want het was gesloten vanwege een festival. Wel was het museum open, waar ook de echt evenaar is! Het was echt een superleuk museum, waar we allerlei proefjes konden zien en doen! Je had er bijvoorbeeld een bak met water, in het midden van de evenaar stroomde het water recht naar beneden! Aan de linkerkant (het noorden) draaide het water in een kolk rechtsom, en aan de rechterkant, draaide de kolk linksom. (of andersom, dat weet ik niet meer). Ook deed ze nog een proefje dat heel bizar was. We moesten onze handen tegen elkaar, boven ons hoofd houden aan het noorden van de evenaar. De gids probeerde het met 2 handen naar beneden te halen, maar dit lukte haar niet. Toen moesten we op de evenaar gaan staan, daar probeerde ze het weer en het lukte makkelijk met 1 hand! Heel bizar.. We hebben ook geprobeerd een ei recht op een spijker te zetten. Na lang proberen was het me eindelijk gelukt! Toch wel erg bijzonder hoor..
's Avonds zijn we weer uitgegaan met de jongens uit chicago, het was echt supergezellig! We zijn naar een club gegaan, waar halverwege de avond een mannelijke en vrouwelijke stripper kwam! Echt lachen om te zien! Nikki werd zelfs uit het publiek getrokken, zodat hij op het podium voor haar kon dansen.

30-01
Uitgeslapen, want we waren echt pas laat thuis van het uitgaan. 's Middags zijn we met victor naar de film gegaan. La reunion del diablo = de reünie van de duivel. Was een erg leuke film. Hij was gelukkig engels gesproken, met spaanse ondertiteling. Gelukkig heb ik hem kunnen volgen en het was een mooie film! Verder hebben we een beetje gelambald.

31-01
Nikki is jarig!! =) Maarrr.. Ze had zich verslapen, dus ik kon haar 's ochtends niet eens fatsoenlijk feliciteren, want ik ben toen wel met Jonna al vertrokken naar de spaanse les, want Nikki had toch pas een half uur later als ons les. In de pauze van de les heb ik Nikki dus pas kunnen feliciteren. Verder hadden de leraren van de spaanse school gezorgd voor een taart voor Nikki. Ze hebben in het spaans voor haar gezongen, degene die uit Frankrijk kwamen in het Frans, en Jonna en ik natuurlijk in het Nederlands! Echt superleuk dat ze dit georganiseerd hadden! Ze hadden ook een kaarsje met een vraagteken erop gezet omdat ze niet wist hoe oud Nikki werd.
Daarna zijn we thuisgekomen van school, hebben snel een broodje gegeten. Het was me ook nog gelukt om buiten haar weten om een cadeautje te kopen. Het was een kleinigheidje, maar ze was er gelukkig wel heel blij mij!
Daarna zijn Jonna, Nikki en ik naar El Panecillo gegaan. Dit is een groot beeld in Quito (op 3016 m hoogte). Het was wel mooi om te zien, maar we genoten meer van het uitzicht dan van het beeld zelf.
Jonna en ik hebben hierna nog wat boodschappen gedaan en Nikki ging skypen. We hadden als verassing een taart meegenomen, kaarsjes erop en mutsjes met happy birthday! Toen we thuiskwamen was Nikki nog steeds aan het skypen. We hadden alles georganiseerd en klaargezet op het terrasje voor als ze zou komen! Maar dat duurde nogal lang, dus hebben Jonna en ik een tijdje met z'n 2en Nikki's verjaardag gevierd! EINDELIJK kwam ze. Ze vond het wel heel erg leuk! Daarna zijn we met z'n 3en uit eten gegaan in een restaurantje vlak bij het hostel. We hebben heerlijk ge-kaas-fondued voor 3 personen! Delicious & gezellig!

01-02
Ik heb niet heel veel uitgevoerd, want ik was een beetje ziek. Ik ben bijna de hele dag thuis geweest. 's Avonds had Victor gekookt en hadden samen met nog 2 nederlanders gegeten. Dit was ook wel gezellig. Nikki en Jonna waren niet thuis want die zijn gaan voetballen op de spaanse school en daarna naar een voetbalwedstrijd Quito tegen Argentinië gaan kijken.

02-02
Het was weer een rustige dag. Na de spaanse les hebben we weer gekookt. Deze keer mochten Nikki en ik wel helpen. Ik heb sinaasappels geperst (Met de hand! En ik hou al niet van sinaasappels, blegh!) en Nikki heeft limoen uitgeknepen. Dat was alles. Het was een bijzondere combinatie van sinaasappelsap, limoensap, bonen, tomaat, tomatensap en nog meer.. Daarbovenop werd popcorn en een soort van bananenchips gedaan. Het was in ieder geval bijzonder, lekker, alleen jammer van desinaasappelsap. Vanavond gaan we weer stappen met een paar mensen van de spaanse school! Het stappen is hier echt heel leuk!

Tot de volgende keer maar weer!
Adiós!

Btw, ik geloof echt niet dat dit leuk is voor jullie om te lezen.. Veel te lang! Sorry! (a)

  • 03 Februari 2011 - 06:45

    Monica:

    Hooi!
    Vind het juist wel leuk om te lezen! Zo weten we tenminste wat je allemaal doet en meemaakt! Had de fotos inmiddels ook gezien en die zijn ook erg leuk! Volgend mij heb je der ech een super leuke tijd! Veel succes op je stage vandaag!

    xx monica

  • 03 Februari 2011 - 08:49

    Marion:

    Hoi

    Ja hoor superleuk om je te mogen en kunnen volgen.
    leuke foto's en geweldige verhalen.
    GA ZO DOOR....

    xxmarion

  • 03 Februari 2011 - 08:57

    Mama:

    Hoi meisje,
    Jij hebt geen idee hoe wij allemaal wachten op een berichtje van jou. Je verhaal kan niet lang genoeg zijn. Je schrijft zo ontzettend leuk en grappig. Als ik het zit te lezen moet ik er gewoon om lachen. Dus de volgende keer mag het wat mij betreft nog veel langer zijn. Hou vol want het is zo leuk.
    Kus mama

  • 03 Februari 2011 - 09:25

    Tante Sonja:

    Goedemorgen meissie,

    Waarom zo'n kort verslag??? Ik kan een hele dag de avonturen lezen. En zo tussen de regels door (lees: iedere regel ;-) ) heb je het errrrrug naar je zin, mooi meis!!! De foto's zijn ook hartstikke mooi, volgens mij is het daar best wel vol te houden ;-)) Jot dat ken ik....in Griekenland zeggen ze ook altijd Kalimera tikanies? (goedemorgen hoe gaat het) en als antwoord: Kalla essie? (goed en met jou?) maar volgens mij luister er niemand naar het antwoord dat gegeven wordt ;-)) !!!
    Nou meis, ik wil zeggen geniet lekker verder en ik kijk weer uit naar je volgende verslag.
    Mucho amor de todos nosotros.....
    XXX

  • 03 Februari 2011 - 11:15

    Nicole:

    He Iris,

    Keileuk om al je verhalen te lezen!
    Super ook dat je het zo naar je zin hebt daar, geniet er maar lekker van!
    ben ook wel heel benieuwd hoe je stage zometeen zal gaan bevallen! Geniet nog maar even van alles wat je nog kunt doen voordat je zometeen echt aan de slag gaat, bijzonder trouwens dat verhaal van de evenaar...
    Ga nog even foto's kijken op je Hyves, ben ik ook wel heel beniuwd naar! Have fun!

    Lieve groetjes,

    Nicole


  • 03 Februari 2011 - 16:55

    Michelle:

    Idd iris zeur niet zo over de lange tkest:P juist heel leuk!! :D

    Hoe meer je verteld hoe jaloerser ik wordt ;) lijkt me egt vet daar :P als ik ooit over mn vlieganst heen ben moet je met me mee en alles laten zien!
    Geniet er lekker van!

    xxx

  • 04 Februari 2011 - 22:21

    Franka:

    Hoi Iris,

    Jouw verhalen kan ik hier in Etten-Leur niet "evenaren"...
    Ik geef alle voorgangers in hun reacties meteen gelijk, als ze schrijven dat ze genieten van je verhalen en dat ze NIET vervelen hoor! Volgens mij ben jij de enige die denkt te lang van stof te zijn! Ik ben niet thuis op de computer en weet niks van Hyves en zo...Ik zal Nicole eens vragen of zij mij foto's van jou kan laten zien. Want je plaatst ze niet op deze site?
    Toi-toi-toi met alles en tot de volgende keer!

    Groetjes, Franka.

  • 06 Februari 2011 - 11:43

    Lia:

    Hallo Iris, had door omstandigheden helaas nog niet de kans gehad je reisverslagen te lezen dus die tijd heb ik vanmorgen ingehaald,
    Ik sta er versteld van hoe snel jij de boel daar oppakt en ermee omgaat alsof het dagelijkse kost is wat je onderneemt.
    Ontzettend leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt en je geniet met volle teugen van al die nieuwe impressies, tof hoor!
    Ik ben ook benieuwd naar je foto's maar helaas niet bekend met hyves dus ik ga Kelly vragen me daarmee te helpen.
    Nou meid veel succes en plezier verder en ik blijf je volgen.
    Groetjes je ''oud"collega Lia xx

  • 06 Februari 2011 - 13:29

    Mark:

    Volgens mij vermaak jij je wel in Ecuador :D . Ben zo jaloers. Maar leuk om je versagen te lezen. heb ze tot nu toe allemaal gelezen :).
    (Bij ons draait een water kolk rechtsom dus het klopt wat je geschreven hebt ;) )

  • 07 Februari 2011 - 20:29

    Bianca Van Bilsen:

    Wat een leuk verslag!! Fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Ik ben jaloers ..ik wil ook weer terug! Zo te lezen is ecuador zeker een aanrader!
    Have fun en geniet!!

    gr. Bianca

  • 09 Februari 2011 - 16:41

    Mama:

    Hey meisje,

    Wat heb je er weer prachtige en bijzondere foto's er op staan. Je ziet inderdaad wel wat witjes, hopelijk ben je nu wat uitgerust en bekomen van de schrik. Hoe bevalt de stage? Schrijf weer maar eens gauw een verhaaltje.
    Kus mama

  • 09 Februari 2011 - 18:25

    Annelies:

    Wat leuk om je verhalen te lezen, ik hoop dat je ook een keer foto's op deze site zet, ik ben erg benieuwd naar die mooie plaatjes. Veel plezier bij je stage. groetjes van Annelies.

  • 11 Februari 2011 - 20:40

    Monica:

    Hooi!
    Heb je foto's bekeken en ze zijn weer erg leuk!! :D '
    Hoe bevalt je stage?
    Zet er snel maar weer eens een nieuwe verhaaltje op! ;)
    xx monica

  • 27 Februari 2011 - 14:27

    Anja En Frans:

    Hallo Iris
    Hoe staat het leven in Ecuador
    Zo te lezen heb je het reuze naar
    je zin. Het is leuk om al die mensen
    uit verschillende landen te leren
    kennen. Hoe gaat het met je stage
    Het echte werk is nu begonnen.
    Geniet ervan Veel Liefs Anja Frans.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 16 Dec. 2010
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 10143

Voorgaande reizen:

21 Januari 2011 - 25 Juli 2011

Going to Ecuador!

Landen bezocht: