De eerste dag zit erop! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Iris Vos - WaarBenJij.nu De eerste dag zit erop! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Iris Vos - WaarBenJij.nu

De eerste dag zit erop!

Door: irisinecuador

Blijf op de hoogte en volg Iris

22 Januari 2011 | Ecuador, Quito

Ola!

Hier mijn eerste reisverslag!
De vlucht is goed verlopen en we zijn goed aangekomen!
We zijn thuis om half 6 's morgens vertrokken en om 10 over 10 vlogen we. Om 10 over 2 zijn we veilig aangekomen in Atlanta. Daar mochten we nog 3 uur wachten voor we nog een vliegreis van 5 uur konden gaan maken! In het vliegtuig kwamen we niets te kort, er werd gezorgd voor genoeg eten en drinken! Na een lange reis kwamen we eindelijk aan in Quito om 11 uur 's avonds (5 uur 's ochtens bij jullie dus..)! Ik ben trouwens van mening dat mensen die op het vliegveld werken trouwens best wel wat vriendelijker mogen zijn.. Ik geloof dat ik maar een paar uitzonderingen heb gezien. In Quito stond Norbert op ons te wachten en hij heeft ons in zijn "Jeep" naar ons hostel gebracht. We hebben een beetje rond gekeken. Onze kamers zagen er goed uit en ook zijn er leuke plaatsen waar je lekker kunt zitten, eten.. We hebben een heel leuk dakterras, hangmatten, een schommelstoel, een biljarttafel en een pingpongtafel! Op het dakterras heb je ook een prachtig uitzicht op een deel van Quito! Ook is er een "chill" ruimte waar je kunt zitten en tv kunt kijken. Nouja, in 1 woord: geweldig! Maar we waren wel erg moe, dus ik ben daarna meteen gaan douchen en gaan slapen. Vandaag kwam Norbert ons om 10 uur weer ophalen om een beetje kennis te maken met Quito. Ik dacht dat het erg vroeg zou zijn omdat we nog moe waren van de reis. Ik had met Nikki afgesproken om om half 9 te gaan ontbijten in ons hostel, maar ik was om 7 uur al wakker! Toen ben ik maar opgestaan, tas uitgepakt, omkleden en ben ik maar naar Nikki gegaan of we al eerder konden ontbijten. Nikki slaapt boven in het hostel, en ik beneden. Het ontbijt was heerlijk! Boterhammen, met een spiegelei, een watermeloen, een soort ananassapje, een heerlijk broodje met jam en een warme chocomel! Dat alles voor 2,95.. Norbert heeft ons opgehaald, we zijn door een park gelopen waar een klein indianenmarktje was. Erg leuk en ook echt iets voor mama ;) Daarna zijn we even op het terrasje gaan zitten, waar we een heerlijke fruitshake hebben gedronken. Daarna zijn we doorgelopen naar de supermarkt om te zien waar die zat. Met de bus zijn we teruggegaan, als je hier met de bus reist kost dat per rit maar 0,25 dollarcent. Spotgoedkoop dus! Terug in het hostel heeft Norbert ons nog even uitgelegd hoe we morgen naar de oude stad van Quito konden gaan. Voor morgen hebben we dus ook al wat op de planning! Quito is, van wat we tot nu toe gezien hebben, erg mooi! Nikki en ik zijn weer naar de supermarkt gelopen voor wat boodschapjes, maar hier hebben we een behoorlijke tijd over gedaan! 1. Het was tijd voor middageten, dus we hebben een tentje gezocht. De eigenaren waren erg vriendelijk, begonnen een praatje met ons, vertelden dat we op onze tas moesten passen, enz. Toen we klaar waren met eten kregen we nog een stukje taart achteraf (gratis!). Ik weet niet wat het was, maar het was iets van hier.. en erg lekker! 2. Ons oriëntatievermogen was blijkbaar niet zo goed als we dachten.. 3. We konden de weg wel vragen in het Spaans, maar we konden niet verstaan waar we heen moesten.. Tja.. dat schoot niet op. Maaar, uiteindelijk zijn we bij de supermarkt gearriveerd!(na 2,5u)! In het hostel hebben we nog even op het dakterras zitten, er kwam een Duitse jongen bij ons zitten en daar hebben we (ook weer in ons gebrekkige engels) wat mee gekletst. Hij vroeg of we vanavond mee uitgingen, hij is hier al vanaf augustus, dus hij laat ons zien waar het leuk is. Volgens mij gaan er nog een paar mee, maar dat weet ik niet zeker. Dus ik ben benieuwd! We zijn er ook achter gekomen dat we hier gratis draadloos internet hebben dus dat is helemaal geweldig! Vanmiddag hebben we een stekker gekocht, waar Europese stekkers inpassen. Hekaas past de stekker van mijn laptop er niet in, dus we hopen hier nog een andere stekker voor te vinden, want ook die van Nikki past er niet in.. De andere stekkers van de cameraoplader passen er wel in. Nouja, volgens mij is mijn verhaal wel lang genoeg, en ik denk dat mijn volgende verslagen wat beknopter worden!

Adiós!

  • 23 Januari 2011 - 00:44

    Veronique:

    Wat klinkt het super!!! Geniet ervan. En ik blijf je verhalen lezen:)

  • 23 Januari 2011 - 08:46

    Monica:

    Hooi!
    Dat klinkt al helemaal super! Fijn dat je goed bent aangekomen en dat je het nu al naar je zin hebt. Dat wordt een leuke tijd!

    xx monica

  • 23 Januari 2011 - 08:57

    Mama:

    Hoi schat,
    Dat klinkt allemaal niet verkeerd. En dat indianendorpje al helemaal niet. Tja en sinds wanneer heb jij een goed orientagevoel:-)) . Leuk om zo jou eerste belevenissen te lezen. Nu nog de eerste fot's. Het klinkt allemaal superleuk.
    Vandaag dan heel veel plezier in Quito.
    En ik hoor wel dat je straks engels, duits en spaans kan spreken.
    Veel plezier
    Mama

  • 23 Januari 2011 - 10:04

    Marion:

    Hoi Iris

    Fijn dat alles goed is gegaan en dat het ook is wat je ervan verwacht.
    Maak er een mooie tijd van en ga genieten. Ik blijf je volgen.
    En uit je eerste verhaal ,gaat dat wel goedkomen daar. Het lijkt me ook een mooie en leuke stad.

    XX Marion


  • 23 Januari 2011 - 10:22

    Penny:

    Hey Ier,

    Begrijp uit je verhaal dat je het naar je zin hebt en nog genoeg plannen hebt...
    Dat van dat oriëntatiegevoel wist ik :p. Heel veel plezier in Quito vandaag en houdt ons op de hoogte!

    Xxx
    Pen

  • 23 Januari 2011 - 11:04

    Michelle:

    Heee, sow jij vermaakt je ook meteen :D wat goed ^^maak veel fotows ';) want ben nu erug nieuwsgierig!!

    xxx

  • 23 Januari 2011 - 11:05

    Wendy:

    hey Iris,
    Valt het tegen met het spaans spreken?
    Klinkt tot nu toe geweldig! Ik vertrek samen met Sam 13 februari naar Chile, dus we hebben nog even. Ben nu 3 weken vrij. Ik ben ook echt benieuwd hoe het met ons spaans zal lukken. Wanneer begint je stage?
    groetjes Wendy

  • 23 Januari 2011 - 11:29

    Joery:

    hey sis.

    klinkt kei leuk al! (:
    jullie gaan de 1e dag meteen al weer uit ook, haha
    heel veel plezier verder nog!

    xx

    ps. je omschrijft t best leuk allemaaal :)

  • 23 Januari 2011 - 12:38

    Irene:

    Hee Iris,
    echt super leuk hoe je schrijft!
    Je hebt al veel gedaan de 1e dag!
    Is de hitte een beetje uit te houden daar? Of valt dat wel mee?

    Nog heel veel plezier!
    kus, Irene

  • 23 Januari 2011 - 16:09

    Annelies :

    Hoi Iris, wat heb je al veel beleefd op zo'n éérste dag, leuk om te lezen, we reizen zo een beetje met je mee. Ik kijk uit naar je volgende reisverslagje. Geniet van de bijzondere ervaringen en de groetjes van de Jacobcatsers
    Annelies.

  • 23 Januari 2011 - 18:26

    Anouk:

    Heee!

    Klinkt echt super daar!
    Fijn dat de reis zo goed is verlopen!
    Ik ben alweer benieuwd naar je volgende verhaal! En de foto's natuurlijk!

    Liefs, Anouk

  • 23 Januari 2011 - 19:04

    Natasja:

    Hey Iris

    Fijn dat je goed bent aangekomen. Lange reis he?
    Lees al wel dat je het naar je zin hebt.
    Ben al benieuwd naar je volgend verslag!!

    Xx natasja

  • 24 Januari 2011 - 00:16

    Iris De Vos:

    Dank je wel allemaal! Het valt zeker tegen om spaans te spreken.. Ik kan er amper iets van verstaan of amper iets zeggen. Maar jullie hebben al wel een cursus meer als ons gehad he Wendy? Morgen gaan we hier spaanse lessen volgen, 4 uur op een dag, dus ik hoop dat het snel goed komt! De stage begint over 2 weken..

  • 24 Januari 2011 - 19:27

    Farah:

    He Iris,

    Klinkt goed! En vooral goedkoop haha!
    Hopelijk was het uitgaan leuk en ben je al een klein beetje gewend.
    Tessa en ik zijn gister middag aangekomen in PE en waren helemaal kapot. We zijn toen al om 7 uur gaan slapen...en vandaag een relax dagje. Beetje op de bank gehangen en gelezen (we zitten nu tot donderdag in een gastgezin) en naar de shopping mall geweest. Het is hier wel onhandig want we hebben nog geen auto en hier moet je je eigenlijk wel verplaatsen met de auto omdat alles redelijk ver uit mekaar ligt. Wekunnen niet lopend naar het strand haha.
    Maar hier is het very niceeeeee

    Groetjes aan Nikki! En veel plezierrrr

    Adiossss

  • 24 Januari 2011 - 22:17

    Franka:

    Hallo Iris,
    Toppie dat je een fijne, goeie plek hebt in het hostel. Want dat is toch wel heel belangrijk als je er zo lang "moet" verblijven! En meteen op pad en mensen ontmoeten! Tof! Veel succes met de spaanse lessen!
    Heb het goed!

    Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 16 Dec. 2010
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 10143

Voorgaande reizen:

21 Januari 2011 - 25 Juli 2011

Going to Ecuador!

Landen bezocht: